Generelle handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser er gældende ved køb af varer fra Il Fico's webshop.
Il Fico
Hjulmagervej 9, 4300 Holbæk
Web: www.ilfico.dk
Mobilnr. 2845 5606
E-mail - info@ilfico.dk
Betaling og levering
Der
kan betales med mobilepay, VISA, Mastercard og Maestro.
Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa og Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.
Beløbet trækkes fra din konto, når pakken er afleveret til fragtfirma eller afhentet.
Priserne på webshoppen er angivet i danske kroner. Oven i prisen
skal tillægges evt. pris for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af
bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den
valgte betalingsform.
Det bestræbes at sende en ordre senest 1-2 dage efter ordreafgivelse.
Haster det, så ring eller skriv til mig. I skolernes ferier kan leveringstiden være længere.
Varerne leveres med PostNord, og kan følges med det
Track&Tracenummer som oplyses på mail fra Post Nord, når pakken er afsendt fra Il Fico. Der leveres i hele Danmark, undtagen Grønland og Færøerne.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder
kun for private forbrugere, der handler via www.ilfico.dk. Erhvervsdrivende
har ikke fortrydelsesret.
Private forbrugere har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage,
dog med undtagelse af varer; som er taget i brug, som
er specielfremstillet til dig efter dine specifikationer, og fødevarer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden
person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk
besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan gør du, hvis du fortryder
Du fortryder ved at give Il Fico en skriftelig besked om, at du fortryder. Se kontaktinformationer øverst på denne side.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular Fortrydelsesformular, men det er ikke
obligatorisk. En anden fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du
fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen
til Il Fico, Hjulmagervej 9, 4300 Holbæk uden unødig forsinkelse og senest 14
dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er
overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig der hæfter,
hvis varerne beskadiges under transporten. Derfor anbefales det, at emballere
varerne på samme måde som tilsendt, så det kan holde til transporten. Marker gerne pakken med 'Forsigtig' tape.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderes betalingen for varerne, du returnerer.
Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder
senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om
fortrydelse, dog betinget af at vi har modtaget varen retur i samme tilstand,
som afsendt.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har
indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for
gebyrer, som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvordan du normalt vil undersøge varen i en forretning, dvs. du må ikke tage varen i brug. Hvis du har taget varen i brug, tages varen ikke retur.
Du skal helst tilbagelevere varen i originalemballagen. Varen skal være forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med
varen
Send straks en mail og et foto af varen, hvis den er gået i stykker i
transporten, eller du antager der er noget andet galt med varen. Se mailadresse
øverst på denne side.
Fortrolighedspolitik
Vi
forstår og respekterer det vigtige i privatliv på internettet. Vi vil ikke
afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det
er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge
dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen
tredje part uden din forudgående tilladelse.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller
tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes
Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning
via www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ilfico.dk