Handelsbetingelser

Generelle handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser er gældende ved køb af varer fra Il Fico's webshop 

Il Fico

Hjulmagervej 9, 4300 Holbæk

Web: www.ilfico.dk

Mobilnr. 2845 5606

E-mail - info@ilfico.dk


Betaling og levering

Der kan betales med mobilepay, VISA, Mastercard og Maestro.

Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa og Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.


Beløbet trækkes fra din konto, når pakken er afleveret til fragtfirma eller afhentet.   

Priserne på webshoppen er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges evt. pris for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Det bestræbes at sende en ordre senest 1-2 dage efter ordreafgivelse. Haster det, så ring eller skriv til mig. I skolernes ferier kan leveringstiden være længere.    

Varerne leveres med PostNord, og kan følges med det Track&Tracenummer som oplyses på mail fra Post Nord, når pakken er afsendt fra Il Fico. Der leveres i hele Danmark, undtagen Grønland og Færøerne. 


Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.ilfico.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.


Private forbrugere har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage, dog med undtagelse af varer; som er taget i brug, som er specielfremstillet til dig efter dine specifikationer, og fødevarer. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan gør du, hvis du fortryder

Du fortryder ved at give Il Fico en skriftelig besked om, at du fortryder. Se kontaktinformationer øverst på denne side. 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular Fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. En anden fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Il Fico, Hjulmagervej 9, 4300 Holbæk uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig der hæfter, hvis varerne beskadiges under transporten. Derfor anbefales det, at emballere varerne på samme måde som tilsendt, så det kan holde til transporten. Marker gerne pakken med 'Forsigtig' tape.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderes betalingen for varerne, du returnerer. 

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, dog betinget af at vi har modtaget varen retur i samme tilstand, som afsendt.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer, som følge af tilbagebetalingen.


Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvordan du normalt vil undersøge varen i en forretning, dvs. du må ikke tage varen i brug. Hvis du har taget varen i brug, tages varen ikke retur. 

Du skal helst tilbagelevere varen i originalemballagen. Varen skal være forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Send straks en mail og et foto af varen, hvis den er gået i stykker i transporten, eller du antager der er noget andet galt med varen. Se mailadresse øverst på denne side.  

 

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer det vigtige i privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredje part uden din forudgående tilladelse.


Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ilfico.dk